دیگرسو

مشاور شما در معرفی و تبلیغ کالا و خدمات
  • دیگرسو

    مشاور شما در معرفی و تبلیغ کالا و خدمات

مشخصات بلاگ

طراحی سایت، سئو و پشتیبانی سایت
طراحی مالتی مدیا،عکاسی صنعتی،طراحی گرافیکی،تولید فیلم صنعتی و آموزشی

جهت سفارش و اطلاع از تعرفه ها با ما تماس بگیرید.
https://digarsoo.com
https://mrw3.com

۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

شنبه, ۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۴۸ ق.ظ

بازار کار طراحی طلا و جواهر

بازار کار طراحی طلا و جواهر

یک سوال رایج علاقمندان و هنرجویان حیطه طلا و جواهر این است که این شغل مناسب چه کسانی است؟ آیا محدودیتی در این بازار وجود دارد؟ در واقع هیچگونه محدودیت خاصی برای ورود به این بازار وجود ندارد. چه از نظر سنی، چه از نظر رشت تحصیلی یا شغل شخص مانعی وجود ندارد. آنچه  مهم است علاقه و پشتکار فرد برای ورود به این کار است.
با توجه به اینکه ایران ششمین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان است و همچنین با توجه به گرایشات مردم به خصوص خانم‌ها به انگشتر، گردنبند و زیور آلات این شغل دارای ظرفیت‌های بسیار بالاست. 
این صنعت پر زرق و برق یعنی بازار کار طراحی طلا و جواهر هنوز به اشباع نرسیده است و انتخاب این حرفه می تواند گام بزرگی در جهت آینده ای سرشار از موفقیت باشد.


ماهیت رشته طراحی طلا و جواهر

طلا و جواهر از گذشتههای دور علاوه بر زیبایی، راهی برای به نمایش گذاشتن ثروت و طبقه اجتماعی شده است.  این حرفه جدای از ماهیت هنری خود، یک شغل در آمد زا در این دنیای دنباله رو مد و زیبایی است. این حرفه در واقع، فرصت هایی را برای خلق قطعاتی ایجاد می کند که می تواند حس علاقه، احترام و تحسین دیگران را برانگیزد.
زمانی که شما به عنوان طراح می توانید شاهد آن باشید که  طرح های بدیعی که شما طراح آن هستید و ایده هایی که منحصر به شما است، به یک قطعه هنری پوشیدنی تبدیل شده و این امر لذتی وافر و بیانتها را به دنبال خواهد داشت. 
متاسفانه بیش از 70 درصد طلا و جواهر تولیدی داخل کشور به صورت سنتی انجام میشود که بسیار زمانبر و پر هزینه است. در نتیجه در بازار درخواست برای جذب نیروی خلاق که دارای ذوق هنری و قدرت تخیل زیادی باشد، بسیار بالا است.

بازار کار طراحی طلا و جواهر در ایران

طراحی طلا و جواهر، حرفه ای هنری بسیار جذاب و دارای موقعیت اجتمائی بسیار خوبی است. طرفداران این حرفه بیشتر دختران هستند. این افراد ایدهایی برای ساخت و طراحی طلا را با استفاده از نرم افزارهای رایانه ای شبیه سازی می کنند و به مرحله اجرا در می آورند. زمینه کاری این افراد بسیار متنوع است، زیرا فارغ التحصیلان از طبیعت، حیوانات و … الگو می گیرند، تا طرح های متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم آن منطقه ایجاد کنند.
رمز موفقیت و صد البته ماندگاری در این بازار تجملی داشتن طرحهای ناب و خلاقانه و آشنای با روشهای جدید و مدرن ساخت طلا و جواهر است. با این حال، طراحانی با تجربه و مهارت بالاتر می‌توانند به درآمد بیشتری دست پیدا کنند، در حالی که طراحانی که تازه کار هستند ممکن است با درآمد کمتری مواجه شوند.
اگر واقعا به این حرفه علاقه دارید و مدام از خلاقیت خود برای ارائه طرح های جدید استفاده میکنید، نه تنها می توانید در موقعیت شغلی خوبی مشغول شوید، بلکه با گذشت زمان و کسب مهارت و تجربه کافی و به دست آوردن سرمایه، افراد دیگری را نیز در این کار مشغول کنید و کارآفرین باشید.

بازار کار طراحی طلا و جواهر در دنیا

اگر شما جزو افرادی هستید که قصد مهاجرت دارید و  مشتاق داشتن شغلی پردرآمد هستید، مطمئن باشید که طراحی طلا و جواهر یک گزینه شغلی بسیار ارزشمند است. این شغل در تمام دنیا طرفداران و علاقمندان زیادی دارد.
در کشورهای اروپایی و آمریکایی طراحی طلا و جواهر با نرم افزار قدمت بیشتر و بازار کار فعالتری دارد که باعث شده موقعیت کاری بسیار بالای داشته باشد و پتانسیل پیشرفت شغلی خوبی را دارا باشند. ازجمله این کشورها ایتالیا است. کشور ایتالیا در صنعت مد و زیبایی از جمله جواهر سازی همیشه پیشتاز بوده است. بهترین کشور در این حوزه در حال حاضر ایتالیاست که علاوه بر استفاده از طراحان خبره و از بهترین نرم افزارهای طراحی استفاده می کند.

سرمایه اولیه برای ورود به بازار کار طراحی طلا و جواهر

امروزه مشاغل زیادی در بازار وجود دارند. که توانسته‌اند با یک سرمایه اندک به جایگاه بالایی دست پیدا کنند و علت موفقیت این مشاغل شناسایی دقیق بازار و جامعه هدف و داشتن خلاقیت و نوآوری است که به صورت اصولی صورت گرفته است.
اگر قصد دارید که به صورت سنتی و دستی کار طراحی طلا و جواهر را انجام دهید. این کار نیازی به فراهم کردن محیط کار بزرگ ندارد، به آسانی می‌تواند در هر گوشه منزل و با وسایل اولیه ساده، شروع کنید. در واقع سرمایه اولیه برای جواهرسازی در منزل بسیار اندک می‌باشد و شما به آسانی می‌توانید کار مورد علاقه خود را آغاز کنید. این سرمایه اولیه شامل خرید ابزارهای لازم و ملزومات ساخت جواهر است و اگر در منزل میزی دارید که با کار کردن روی آن راحت هستید،‌ حتی نیازی به تهیه میز نیز نخواهید داشت.
و اما اگر قصد دارید که با نرمافزار و به صورت مدرن و پیشرفته کار طراحی را انجام دهید تنها نیاز به یک کامپیوتر  یا لپ تاپ دارید. در صورتی که بخواهید برای خودتان و بصورت تکی کار کنید، فقط با یک کامپیوتر بصورت پروژه ای برای سازندگان و تولید کنندگان کار کنید و یا با گرفتن سفارش از مشتریان خصوصی، بعد از طراحی مدل خود، فایل 3 بعدی آن را به شرکت هایی که کارشان ساخت مدل های اولیه بصورت سفارشی می باشد،  داده تا مدل اولیه ی آن را بصورت رزین ، نقره و یا طلا به شما تحویل دهند. پس برای شروع کار طراحی با کامپیوتر نیز نیاز به داشتن سرمایه نخواهید داشت. 
کار طراحی طلا و جواهر به سرمایه کمی نیاز دارد در صورتی که دارای جسارت و ذوق و قریحه هنری هستید. این شغل بسیار پربازده و جامعه پسند است.
سخن پایانی
کار طراحی و ساخت طلا و جواهرات برای افرادی که با دیدن جواهر و سنگ‌های قیمتی به وجد می‌آیند، ریزبین و دقیق هستند، خلاقیت و جسارت بالایی دارند و علاقه‌مند به کار مستقل هستند یک گزینه خوب محسوب می‌شود.
ما در این مطلب شما را با بازار کار طراحی طلا و جواهر آشنا کردیم. شروع هر کاری در ابتدا چالشها و سختیهای متعددی دارد.شما کافی است فقط کمی همت داشته باشید و با صبر و حوصله کار خود را پیش ببرید. به شما پیشنهاد میکنیم که از سایت دکوریکور دیدن کنید تا برای طراحیهای خود ایده بیشتری داشته باشید و از دیدن نمونه کارهای موجود لذت ببرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۰۲ ، ۱۱:۴۸
محمد فتاحی